HEMUPPGIFT

Som ja nämnt tidigare har jag fått en ny hemuppgift till inredningsdelen i utbildningen jag går. Under sista dagen jag var uppe sist gick vi runt i flera timmar för att mäta upp och rita upp lokalen vi har utbildningen i in i minsta detalj. Att göra en ritning i 2D är ganska enkelt med tanke på att man då endast behöver mäta hur breda väggar och fönster är. Nu skulle vi även rita in exempelvis eluttag, alla köksluckor och stommar i köket. Så många ritningar på bara fyra rum!

Uppgiften som ska bli klart till nästa gång är att vi ska rita in hela lokalen i 2D och 3D, i de för mig, nya programmet Google Sketchup. Så svårt när man aldrig använt det innan! Nu har jag äntligen gjort klar grunden och ska nu göra om lokalen som två olika inredningsuppdrag; göra om den till en lägenhet och till ett kontor.
Alla kostnader för material ska vara med, hur många timmar alla sammarbetspartners så som elektriker och snickare behöver, hur mycket dom kostar, hur ventilationen ska planeras, hur mycket spotlights kostar att lägga, vad för ljuddämpning som blir bäst i kontoret och en massa mer. Så mycket jobb!
Att kolla ut nytt kök och alla inredningsdetaljer är ju as kul, men att rita om lokalen i fyra nya ritningar till en lägenhet och ett kontor är så tidskrävande när man inte kan programmet. Den engelska boken om inredning som ska läsas ut till nästa helg får helt klart bli sista prio...

 
 

Kommentarer
Postat av: Sara

Vad är Google Sketchup och hur arbetar du med det? Var de något ni fick ifrån utbildningen eller något du skaffat sj? :)

Svar: Det är ett gratis program du kan ladda ner! Där kan du bygga upp miljöer i 3D så som jag gjort på bilderna och "gå runt" i rummen :)
LINUS HERMANSSON

2013-11-13 @ 20:44:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0