PRIDE

Vecka 30 är förbi och så även Pride veckan. Jag och Calvin hade en lugn helg efter vi kommit hem ifrån Lysekil för att ladda batterierna. 
 
måndagen kom Emelia, Johanna och Lisa upp ifrån Lysekil. Det var första dagen på Pride och jag fixade plockmat och sangria hemma innan vi drog till Viktoria i Kungsträdgården för invigningen. Tjejerna hade suttit sex timmar i bil från västkusten och jag och Calvin ville vara så pigga som möjligt inför veckan, så det var en relativt lugn kväll i jämnförelse från förra året.
 
tisdagen var det dags för dagen jag längtat på sedan 2009. Äntligen var Beyonce i Sverige igen! Jag såg henne för sju år sedan och gången efter det lycklades jag pricka in att var på studentresa när hon både var i Norge, Danmark och Sverige. Fick aldrig tag på några biljetter när hon var i London...
Beyonce är verkligen min största förebild i alla katehorder typ. Mitt hem pryds av henne i guldramar och det går inte en dag utan att jag lyssnar på hennes musik och kollar på klipp. Hon var ju bara lika bra som alltid. Asså perfektion. Grinade igenom halva konserten och dansade röven av mig resten av delen.
 
onsdag hängde vi i Pride Park en stund och fredag och rdag klubbade vi. På lördagen startade vi med att sitta ett gäng i Humlegården i väntan på paraden och hoppade in och gick sista delen av tåget. Jag gick hela tåget förra året vilket är så otroligt mäktigt, men det var lika mäktigt att titta på alla deltagende. Vilken uppslutning och va viktigt.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0