TABLE SETTING

Bilderna från fotograferingen för Vintage Wedding by Sweden på Hönö är publiceringsklara och resultatet blev bara hur bra som helst. Vill givetvis bara bomba er med alla bilder här, men kommer att dela upp det i flera olika inlägg så det blir lite mer strukturerat. Lägger upp en liten teaser sålänge!
 
Det första jag satte tänderna i när jag kom ut till Hönö på fredagen var att fixa ordning i rummet första bordsdukningen skulle plåtas. Utan någon takbelysning fixade jag dukning och rummet i övrigt fram tills tre på morgonen. Vi höll till i ett fantastiskt skärgårdshus med punschveranda och allt idylliskt man kan tänka sig. Inget svårt att jobba med direkt!
För att dukningen skulle gå hand i hand med vintageklänningarna valde jag en enkel grund med Simon Gate-glas, stilrena silverbestick, linneservetter och guldkant och blommönster på porslinet som enda utstickande detalj. Dukade upp på bord av vitmålade plankor som borsskiva och med symaskinsunderreden som bröt av som stolsben.
För att det inte skulle bli allt för kalt och för att få in lite textil, lånade jag en gammal brudslöja av tjejerna som jag lät löpa längs hela bordet. Adderade lite robusta detaljer så som böcker, fickur, mässingsljusstakar, plåtburk, draperade pärlhalsband och en massa olika sorters fjädrar. Kronan på verket var det busiga blomsterarrangemanget av Linnéa
 
 
 
Stylist: Jag
Fotograf: Isabelle Hesselberg ( www.2brides.se )
Florist: Linnéa Bergqvist ( www.thewildrose.se )
Tårta: Sanna's tårtor
Kalligrafi: Miss Papperista ( www.misspapperista.tictail.com )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0