FW AW 15

I november fick jag en förfrågan av eventbolaget MEC (som jag praktiserade och jobbade för under Fashion Week i augusti) om jag ville jobba för dom igen under årets första Fashion Week. Svaret var givet ja! I år kunde jag inte jobba med förberedelserna inför veckan, men kunde som tur var pussla med arbetskamraterna så jag fick dagarna under själva Fashion Week fria.
Nu på söndag drar vi igång med upprigg av arenora och sedan pågår visningarna måndag-onsdag. I år bygger vi två arenor på Berns, istället för en på Berns och en på Båthallen som tidigare år. Eftersom jag bara var på Båthallen förra året ska det bli kul att få se något annat i år, samtidigt som det är lite nervöst. Jag hade stenkoll på hur allt var placerat och logistiken på Båthallen, vilket hade varit skönt att ha med sig tills iår. Men det går säkert fint!
 
Eftersom jag pusslat med schemat för att få ledigt, jobbar jag tolv dagar i sträck nu. Kvällarna går åt till att fixa allt från hårklippning och färgning, till att ägna fredagskvällen i tvättstugan och laga matlådor till en vecka framöver. Men jag är glad!
 
 
Mina bilder på vår och sommar kollektionerna från visningarna i augusti. Nu är det dags och visa upp kollektionerna för höst och vinter 2015. Jag som lever för höstkläderna kommer nog dö lite på visningarna.  
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0